Emelkedett az építőanyag értékesítési volumene

Februárban 15 hónap után először emelkedett az építőanyag értékesítési volumene éves alapon, szinte az összes árucsoportban megindult a növekedés – derül ki az Újház Zrt. tájékoztatójából.

Az összes eladott építőanyag mennyisége nőtt

A magyar tulajdonú építőanyag-kereskedelmi hálózat saját adatai alapján arról számolt be, hogy a múlt hónapban az összes eladott építőanyag mennyisége 14,9 százalékkal nőtt.

Ennek az ad jelentőséget, hogy a tavalyi utolsó negyedévben a piac még ötödével (21 százalék) zsugorodott.

Mindezeket annak függvényében érdemes értékelni, hogy az MBH Bank szakemberei szerint az építőipari termelést idén a kivárás és a stagnálás jellemzi, növekedésre 2025 elejétől lehet számítani.

A legnagyobb emelkedés a zsaluköveknél volt

A szerkezetépítési szegmensben a forgalom februárban 27,7 százalékkal növekedett, a téglák forgalma 44,9 százalékkal, a beton zsalukövek forgalma 69 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához viszonyítva.

A fő termékcsoportok közül kizárólag a szárazépítészetnél (jellemzően gipszkarton és tartozékai) volt visszaesés.

Az Újház Zrt. átlagosan 20 százalékos növekedést regisztrált a hőszigetelő anyagok forgalmában. Ez a termékcsoport annak ellenére növekedett, hogy sokan kivártak egy esetleges állami energiahatékonysági program elindítására számítva.

Nem szabad túlértékelni egyetlen hónap adatait, így most még nem beszélhetünk egyértelmű trendfordulóról, de több tényező is azt mutatja, hogy elkezdődött a kilábalás – mondta Juhász Attila, a társaság elnöke.

Forrás: MTI

Emelkedett az építőanyag értékesítési volumene
Scroll to top